Ett beslut...

Jag skrev för ett tag sen att jag hade tagit ett (för mig) stort beslut och jag tänker berätta om de nu :)

Ni som läser min blogg vet vad mitt liv består av; skola och träning på veckodagarna och bowling på helgerna. Träffa kompisar och familj hinns bara med ibland, alldeles för sällan! Det är något som är tokigt om man typ måste "boka upp" mig en månad innan man vill hitta på något... :(

Jag har därför tagit beslutet att lägga bowlingskorna på hyllan, just för att få mer tid till vänner och familj men även för att jag inte tycker att det är lika roligt längre.
För att fatta mig kort: jag vill kunna umgås med mina vänner och familj, ta en spontanfika utan att den ska planeras in långt i förväg. Jag vill kunna åka iväg och hitta på saker på helgerna. Jag vill kunna göra saker på veckorna och ändå veta att jag har helgen att plugga på. Jag vill kunna göra mer saker med vännerna helt enkelt! :) Skolan tar mycket tid och den kan jag inte utesluta, det är bara att bita ihop och kämpa på. Träningen är det jag brinner mest för så det kommer heller aldrig att uteslutas. Jag älskar min roll som instruktör men även att träna själv och se kroppen utvecklas :) Och då återstår bara bowlingen.. Bowlingen som jag faktiskt inte tycker är rolig längre. Jag fullkomligt ÄLSKAR att tävla (spela matcher) just för att jag är en tävlingsmänniska. Jag älskar mina underbara lagkompisar i Skrufscha och jag har nog aldrig trivts så bra som jag har gjort med dom, men bara för att jag slutar bowla så försvinner inte dom. Dom är mina vänner och finns kvar <3

Så nu vet ni vad det var jag har beslutat. Efter 12 år, mer än halva mitt liv?! :) , ställer jag bowlingskorna på hyllan tills jag hittar suget, tiden och viljan igen :)
Jag har haft otroligt roligt genom alla bowlingår och har fått fina vänner tack vare den, vilket jag är otroligt tacksam över :) <3 Så.... jag tänkte bjuda på lite bowlingbilder, från förr och nu :)

Tyvärr har jag inte alla bilder i datorn, men vi börjar från år 2005 då... :D

Junior Masters i Falköping med Sara, Chrissen och Lindborg :)

Chrissen för 6 år sen! :D

Sara för 6 år sen! :D

Junior Masters 2006 :)

Magnus och Tobbe :D

Junior Masters 2006 i Ängelholm :)

Vänner för alltid <3

På överlevnadsläger med utvecklingsgruppen 2006 :p

Disktriktsmatch i Hagfors :)

Hela laget :)

Mix- SM 2007 :D

Super Six i Malmö, 2007 :)

Magnus och jag på DM 2008 :)

Team Supreem, ett underbart gäng som jag haft så många roliga stunder med! :D <3

SM 2008, jag slutade 7a :D

Tävling i Jönköping med Sprängarna :)

Kvalet till division 1 2009 :)

DM 2010. Bästa Ulla vann och jag kom 2a :)

Top tre :)

Distriktmatch 2010 :)

Första matchen med Skrufscha! :)

Curling med laget :)

SM i Stockholm :)

Bästaste Bea och Ulla <3

Finaste Linda <3

SATC! Bästa brudarna <3

Ett kort på mig och underbara Bea får avsluta bowlingbilderna... <3

 

När man tittat på gamla bilder så blir jag på ett sätt otroligt glad, att jag fått vara med om allt det här... men samtidigt ledsen eftersom jag inte kommer vara del av det längre... Jag skulle göra vad som helst för att få vara 14 igen och åka på läger (kort finns i mängder, men inte i datorn tyvärr :( ), något som var otroligt skoj! Helt underbara människor var det där <3

Och jag ångrar inte en sekund att jag bytte klubb till Skrufscha, trivdes som bara den! Dom är ett helt underbart gäng brudar <3

Åh, jag kommer sakna det.. Men jag hoppas att bowlingvännerna finns kvar, ni som är viktiga för mig vet om det och jag hoppas ni finns kvar. För alltid gärna <3

 


Kommentarer
Postat av: B

<3 ska bli kul o ses imorn iaf :D

2011-12-02 @ 13:52:28
URL: http://bonniepettersson.blogg.se/
Postat av: SaraZ

<3 sikken resumé...vilket minne och vilka snygga kort :p men det är inte slutet på din karriär. nån gång i framtiden ska vi allt hamna i samma klubb o regera stort! det tror jag stenhårt på! <3

2011-12-02 @ 14:16:53
URL: http://saralinneazachrisson.blogspot.com
Postat av: Peter "Norrland"

:(

2011-12-05 @ 00:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0