Helgen i bild och ord =)

Har ni haft en bra första advent? :) Helt galet att det redan är första advent, snart första december! :) Men jag är glad, jag gillar julen! :D hihi men det fattas ju snö... trodde aldrig att jag skulle önska snö och kyla, men nu gör jag faktiskt det. Det är ju så fint med snö och solen som skiner (då är det inte sååå kallt heller ;) ). Så, jag hoppas att det kommer snö till jul :)) hihi

Jag har iaf haft en massa massa bra helg, har fått massa gjort :) I fredags julpyntade vi här hemma, som jag skrev. Jag har dock inte tagit några kort, men det kommer ! :)))

Igår spelade bejb match (dom vann :)) och han var duktig :)) ) ,medans jag var hemma och pluggade. Nu har jag äntligen kommit igång med en av rapporterna! Under denna vecka ska den bli klar, samt att jag ska börja skriva på den andra. Det är mitt mål! Då kommer jag hinna :)
Förövrigt så vad jag på Body Combat igår, såååååååååååå kul! :D För alla som inte vet vad det är, så är det kampsport fast man slåss i luften! Så skoj! :D Ni borde testa det! :)) Jag försökte mig även på att göra egna (nyttiga) pepparkakor igår.. det gick sådär ^^  Men jag hade inte rätt mjöl så jag tog lite vad jag hade, kan vara därför som dom blev så torra... Nu har jag köpt rätt mjöl så iveckan ska jag försöka igen :) Jag skulle även gjort egna lussekatter, men utan jäst blir det svårt. Klantiga mig som inte hade köpt det. haha
Gårdagens kväll var lugn och skön, vi kikade på en film och bara tog det lugnt :)

Dagen idag har ägnats åt julklappsinhandling i Skövde med Sara och Wallin :) Köpte iaf två julklappar :p haha VARFÖR ska det vara så svårt att komma på vad man ska köpa?! haha :) Köpte även en eventuell julaftons-outfit, en tunnt stickad topp och ett träningslinne :)) Väl hemma efter en dag i Skövde var det julmarknad i Tibro. Jag och bejb lyssnade på när kyrkans barnkör sjöng, så fint så! Det får mig verkligen att känna julstämning :)) Lite skillnad från förra året bara, då jag fick slita som en tok med cyklen för att kunna cykla i 2dm ljup snö och oväder :p haha Var extra skoj att träffa några av de elever som jag hade VFU hos förra terminen. Dom såg mig när dom stod på scen och började viska, fast det hördes i micken :) haha söta ungar! :D :D

Efter att ökat på julkänslan lite firade jag och bejb första advent med att mumsa lussekatt, pepparkaka och att dricka glögg och julmust! :) Mums säger jag bara! Sjukt goda lussekatter vi köpte :D haha hemskt att vi inte gjorde dom själva men... På torsdag ska vi julbaka med Sandra och Benny, DET ser jag fram emot! :D :D hihi

Efter lite adventsmys åkte jag till gymmet och körde rygg och lite mage med Sara innan vi hade personalmöte :) Nu har jag kommit hem, grejjat lite med skolrapporten men även testat att göra maränger! :) Hoppas dom blev goda, för dom är "nyttiga" som bara den. Iaf som ersättning för godis :D

Nä nu ska jag ta tag i disken innan jag ska sova... men först får ni lite bilder från den senaste tiden :))

Gosigaste katten i världen, min trollunge <3

Outfiten när vi skulle fira Benny :)

Kikade på Time Out för några veckor sedan....

..... jag låg dubbelvikt i soffan.....

... ÄLSKA BABBEN!

Såhär ser min frukost ut väldigt ofta, MUMS!

Ett mulet Vänersborg en söndagsmorgon :)

UNDERBARA Bamse! haha såååå söt <3

Vad tycker ni om mitt nya träningslinne? :)

Fick hem massa goda proteinbars från Gymgrossisten! :D

Trollet föredrog dock lådan istället... :)

Mums för kvargplättar säger jag bara!

(blanda 1 ägg, 3 äggvitor, 1.5 msk mjöl, 0.5 tsk bakpulver, något att smaksätta med ex. vaniljsocker, kanel. Stek sedan och ät med sylt eller som jag, kvarg med björnbär och funlight = som sylt! :D )

Julpynt, mysigt värre :)

Mina pepparkakor... so far so good.... ;)

När det började se ut såhär insåg jag att dom nog inte skulle bli så goda... haha

Dom ser OK ut, men smakade typ... torrt :p

Fina Sara idag på Gräddhyllan :)

En söt bejb som inte ville vara med på kort... :)

Söta barn som bjöd på skönsång! :)

Adventsmys på hög nivå :)

PUSS <3

Puss på riktigt :) jag är glad att du finns <3

Första ljuset är tänt... tre kvar sedan är det jul :))

Mina maränger :D

Nu säger jag god natt! Sov så gott så hörs vi nog imorn :) Natti natti


Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh, kvargplättar såg göttigt ut! Det ska jag lätt prova! :D Men alltså... hur hittar man kvarg? Står det kvarg på förpackningen och finns det typ på ica? (Oruttinerad tjej) ^^

(svara gärna på fb, kommer inte komma ihåg att kolla kommentarerna här :P)

2011-11-29 @ 21:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0