Its time

Dags att göra en liten uppdatering här kanske, inte gjort det på några dagar så... :)

Först o främst, min helg! I fredags kväll var jag och bejb duktiga och träna :)) Sedan blev det lugnt bara. På lördagsmorgonen åkte jag och Teka tidigt mot Vänersborg för att sedan träffa upp resten av bästa laget och åka mot Malmö! Väl i Malmö spelade vi match... eller spelade o spelade... vi förlorade och jag var kass och blev utbytt. Så behöver vi inte skriva något mer om de här :) haha Vi åkte sedan till Helsinborg för att checka in på hotel, Scandic såklart! Väl vid middagen fick vi vänta sjuuuuuukt länge på buffen?! Fanns typ bara lax, trots att det skulle finnas fläskfilé, varma grönsaker, potatis, sallad o så.. men efter ungefär en timme så fick vi iaf ta oss mat :) Vi satt sedan och pratade lite innan vi gick och la oss, alla var helt sjukt trötta...

Efter sju timmars skön sömn, ÄLSKA hotelsängar förövrigt, så gick jag och Ulla upp och tog oss en 6km lång promenad på hotellets löpband :D haha Bra start på dagen! :) Sedan blev det frukost, Ännu mera älska hotellfrukost än sängarna :P haha vilket resulterade i att jag åt två skålar med mumsig musliblandning med yoghurt, två brödskivor, ett knäckebröd och två ägg :D Tror ni att jag var mätt sen eller? ;) Vi åkte iaf sedan till bowlinghallen för att spela match. Vi hade ändrat om hela laget så istället för att spela med Ulla som vanligt så spelade jag med Bea! Riktigt roligt! :) Vi var grymma, men främst hon som gjorde 916! :D Vi spelade lika i matchen, vilket var riktigt bra! En bra bowlingdag då laget var bra, jag tog 3p av 4p och jag spelade bra (typ 770) :))) Glad tjej! :) Vi satte oss sedan i minibussen och åkte mot Vänersborg. Väl framme var det bara till att hoppa in i bilen och köra hem till Tibro, tjoho för typ 6h bilresa :P Äntligen hemma pyste jag till gymmet för att göra av med all överskottsenergi som jag samlat på mig under dagen... Blev ett kort axelpass :)

Måndag då... Då var det ett besök på högskolan som stod på schemat! Föreläsningar 8-12 och sedan lite lektionsplanering innan jag träffade en tjej som jag ska hjälpa med matte. Riktigt skoj :)))
Väl hemma tog jag det lite lugnt innan jag gick till gymmet och körde ett crossfit pass. Sååå roligt och sååååå sjukt jobbigt, helt i min smak! :D På kvällen blev det fläskfilémums framför tvn innan dagen avslutades med massage :))

Igår var jag tillbaka på VFUn igen, en rolig dag som alltid :)) Efter VFUn var det bara till att ta tag i tvätten.. Jag körde även ett bröst/rygg-pass på gymmet. Känner av pyttelite träningsvärk i bröst idag, alltid ngt :)) Väl hemma igen testade jag att göra en egen kycklinggryta med kyckling, paprika, gul lök, purjolök, grädde, tomatsås, chilisås och peppar/curry/thai curry som kryddning :) Blev massa gott, men nästa gång blir det ännu mer kryddor för mer smak :)

Idag var det återigen dags för VFU :) En bra dag som innehöll mattespel, bokstäver och tipspromenad. Helt sinnes va kallt det är ute nu?! Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen :( Jag använder min tjockaste nya vinterjacka, halsduk och lovikavantar och fryser som en tok. Inte okej helt enkelt. Någon som vet vad det kan tänkas bero på? För detta kan inte vara normalt... :( :(
Efter VFUn åkte jag hem och förberedde inför kvällens easyline-pass. Motionärerna hade fått önska låtar som jag la in på ett USB och ikväll så körde vi till deras önskelåtar, väldigt uppskattat! :)) På spinningen var det även fullt vilket var sjukt roligt! :D En superduperbra träningsonsdag med andra ord! :))
Efter träningen åkte jag hem och mumsade i mig massa lövbiff som bejb gjort iordning. Även denna kväll avslutades med massage, skönt! :)
Nu ska jag ta tag i disken och sedan gå och lägga mig... Imorn börjas dagen med ett träningspass; triceps-biceps (kanske mage) :) För att sedan göra mig iordning och äta frukost på gymmet innan jag åkte mot skolan och en föreläsning... Resten av dagen kommer bestå i plugg och sedan en tur till Skövde för att kika på stan med bästa B och sara :)

Så.... God natt från mig :)

Hur kan man lixom ens frysa med ett par sånna här söta tofflor?


Kommentarer
Postat av: Peter "Norrland"

Fet å varm - undernärd å kall ;-P

2011-11-17 @ 00:12:58
Postat av: B

Mössa är felet, det är de viktigaste! Där värmen går ut, stäng in värmen så blir hela du varm! Blodkärlen i huvudet har inte samma förmåga att dra ihop sig som resten av blodkärlen i kroppen. En temp ute på -4 (tror ja de var :P) så förlorar man 50% av kroppstempen via huvvet om man skiter i mössan!! MOhaha

2011-11-17 @ 06:30:15
URL: http://bonniepettersson.blogg.se/
Postat av: sara z

Tjoho vad jag oxå vill träna massa! Jäkla förkylning...men imorn blir det nog ett försök :)

2011-11-17 @ 11:18:07
URL: http://saralinneazachrisson.blogspot.se
Postat av: S

Men inte måste man väl vara tjockis för att få va varm? :o Isf vill jag fortsätta frysa :D haha



Aha, smart du är B :D hihi Får börja använda min mössa då :)) O sicken tur att du hittade en mössa också ;) Men hur gör jag inomhus då? Mössa på? :)



Förstår att du vill träna :) Hoppas det går bra att träna imorn :)) Håller tummar och tår för att din förkylning ska försvinna :))

2011-11-17 @ 13:35:15
URL: http://saralyck.blogg.se/
Postat av: B

ja eller så kan du ju höja varmen, en till tröja, värmeljus ;) tillslut blir de varmt, ett vamrt bad brukar hålla i sig ett tag efter. Jag har levt frusen i mååånga år så börjar få mina knep nu ;) höhö

2011-11-17 @ 16:04:07
URL: http://bonniepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0